Webinar: ABC obowiązków organizacji pozarządowych Zdobądź praktyczną wiedzę. Dowiedz się, jak uniknąć błędów. Zapisz się >
Stowarzyszenie Socjoterapeuci w Akcji "SowA" zrzesza pedagogów, psychologów i nauczycieli. Wszyscy działacze "SowY" posiadają predyspozycje i przygotowanie do pracy z drugim człowiekiem metodą socjoterapii.
Dlaczego wybraliśmy socjoterapię?
Socjoterapia jest procesem, który opiera się na celowym stwarzaniu dzieciom, młodzieży i osobom dorosłym warunków (rozumianych jako doświadczenia społeczne) umożliwiających zajście procesu socjoterapeutycznego. Polega on w głównej mierze na zmianie sposobów zachowania, sądów o otaczającej rzeczywistości oraz na odreagowaniu emocjonalnym. W socjoterapii ważny jest precyzyjnie określony cel zajęć. Celem tym jest stworzenie jednostce doświadczeń korygujących zaburzone zachowania, a adresatem metody są w głównej mierze dzieci i dorastająca młodzież.
Dlatego też nasze Stowarzyszenie zostało założone z myślą o dzieciach i młodzieży, dla których obowiązujący system edukacji jest często niewystarczający. Świadomość wychowawcza członków "SowY" zdeterminowała zamysł o założeniu organizacji, która dzięki uporządkowanemu i przemyślanemu systemowi oddziaływań socjoterapeutycznych wpłynie na jakość praktyki wychowawczej.
Jakie cele przyświecają naszym pomysłom?
Celem Stowarzyszenia jest wyzwalanie, wspieranie i inspirowanie inicjatyw społecznych, administracyjnych i obywatelskich, zmierzających do poprawy warunków życia dzieci, młodzieży, rodzin oraz osób samotnych, w szczególności tych, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, a także tworzenia możliwości do ich pełnego rozwoju emocjonalnego, intelektualnego, społecznego i fizycznego .
Pragniemy realizować nasz cel nadrzędny poprzez:
a) propagowanie metody socjoterapii w pracy z dziećmi i młodzieżą wykazującymi zaburzenia zachowania oraz osobami dorosłymi wymagającymi wsparcia w prawidłowym rozwoju i funkcjonowaniu psychospołecznym;
b) działanie na rzecz placówek socjoterapeutycznych, w celu zintensyfikowania prowadzonych na ich terenie oddziaływań;
c) organizację szkoleń i warsztatów psychoedukacyjnych dla pracowników oświaty, pomocy społecznej oraz przedstawicieli instytucji działających na rzecz poprawy warunków życia osób narażonych na wykluczenie społeczne;
d) realizację zadań, których celem jest przeciwdziałanie dysfunkcjom społecznym, w szczególności ubóstwu, przemocy, uzależnieniom, bezrobociu, niepełnosprawnościom i bezdomności;
e) podejmowanie działań zmierzających do ochrony i rekonstrukcji rodziny jako podstawowej komórki społecznej.