Organizacja turystyki i wypoczynku dla dzieci, młodzieży Na co NGO-sy powinny zwrócić uwagę? Dowiedz się 24.04 o 15.00 na #ngoplLIVE >
Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna
Celem działalności Organizacji jest:
1) Kreowanie i upowszechnianie wizerunku Województwa Kujawsko-Pomorskiego jako regionu atrakcyjnego turystycznie.
2) Zwiększenie liczby turystów przyjeżdżających do Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
3) Zwiększenie wpływów finansowych z turystyki.
Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna stanowi forum współpracy samorządów terytorialnych, zawodowych organizacji branżowych i podmiotów gospodarczych działających w turystyce.
Stowarzyszenie powstało w celu zapewnienia profesjonalnej promocji turystycznej regionu. Łącząc różne podmioty, doświadczenia i interesy zapewniamy skuteczną i skoordynowaną promocję a także lepsze wykorzystanie rozproszonych dotąd środków promocyjnych.
Członkami Regionalnej Organizacji Turystycznej jako organizacji współpracy samorządu terytorialnego i lokalnej branży turystycznej są: jednostki samorządu (samorząd województwa, powiatu, gminy, związki gmin), podmioty działające w lokalnej branży turystycznej (zrzeszonej np.: Regionalna Izba Turystyki, Izba Gospodarcza, przedsiębiorcy - hotelarz, biuro podróży, restaurator, zarządca atrakcji turystycznej itd.) oraz inne jednostki zainteresowane rozwojem turystyki.
Zadaniem Regionalnej Organizacji Turystycznej jest:
- skoordynowanie działań promocyjnych w województwie,
- stworzenie regionalnego systemu informacji turystycznej - w celu zapewnienia kompleksowej informacji o województwie w oparciu o lokalne punkty it. oraz włączenie w krajowe rozwiązania systemu informacji turystycznej,
- promocja walorów turystycznych regionu w kraju i za granicą,
stymulowanie tworzenia i rozwoju produktu turystycznego w regionie,
inspirowanie i pomoc przy tworzeniu Lokalnych Organizacji Turystycznych w regionie, - inicjowanie, opiniowanie i wspomaganie planów rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej,
- doskonalenie kadr dla potrzeb turystyki,
- prowadzenie badań i analiz marketingowych w dziedzinie turystyki.