Jakie korzyści może przynieść skuteczna promocja? Poznaj poradnik EduNGO „Mocni w promocji” >
Misja
Rozwijanie i propagowanie wiedzy z zakresu metrologii. Propagowanie metrologii praktycznej tj. legalizacji, uwierzytelniania, sprawdzania narzędzi pomiarowych w tym również promowania wszelkich wzorców miar. Prowadzenie samodzielnie lub przy współpracy z innymi instytucjami badań i studiów w zakresie metrologii. Promowanie współpracy między nauką i przemysłem. Rozwijanie bibliotek metrologicznych. Współpraca z Muzeum Metrologicznym GUM. Promowanie i pomoc w powstawaniu szkół metrologicznych na terenie całego kraju.
Prowadzone działania
Prowadzenie prac nad powołaniem Fundacji Rozwoju Metrologii Polskiej. Przygotowywanie seminariów z referatami o tematyce metrologicznej. Nawiązywanie współpracy międzynarodowej z podobnymi towarzystwami zagranicznymi. Przygotowywanie się do wydania własnego czasopisma Towarzystwa pt. 'Wiadomości Metrologiczne'. Szukanie sponsorów dla ustanowienia formy stypendiów dla młodych metrologów. Współpracy między Towarzystwem a Polskim Towarzystwem Techniki Sensorowej i Polskim Towarzystwem Diagnostyki Laboratoryjnej. Opracowywanie analiz i ekspertyz dla instytucji państwowych i innych zleceniodawców z dziedziny metrologii. Organizowanie posiedzeń naukowych i dyskusyjnych, odczytów, wykładów, zjazdów naukowych i dydaktycznych oraz szkółek letnich. Uczestniczenie w krajowych i zagranicznych konferencjach. Realizowanie wspólnie z Głównym Urzędem Miar postanowień ustawy 'Prawo o miarach' i wcielenie jej w życie na terenie całego kraju. Przyznawanie nagród i innych wyróżnień w dziedzinie metrologii i jej zastosowań praktycznych.