Webinar: ABC obowiązków organizacji pozarządowych Zdobądź praktyczną wiedzę. Dowiedz się, jak uniknąć błędów. Zapisz się >
Prowadzone działania
Media Klaster tworzy warunki sprzyjające rozwojowi branży medialnej w Łodzi poprzez pomoc firmom i przedsiębiorcom w realizacji projektów medialnych szczególnie z obszaru filmu, telewizji i nowych mediów. Projekt ten jest inicjatywą PWSFTViT we współpracy z lokalną gospodarką, władzami, instytucjami oraz zapleczem regionalnych ośrodków kulturalnych, biznesowych i badawczo - rozwojowych.
Media Klaster korzysta z ponad 60-letniej tradycji Łodzi Filmowej oraz wysokiego potencjału ludzkiego, naukowego, kulturalnego i gospodarczego związanego z lokalnym rynkiem medialnym. Wpisuje się w "Strategię Województwa Łódzkiego", miejski program pn. "Klaster łódzki jako sieć współpracy w zakresie innowacji w regionie", a także miejski program pn. "Strategia rozwou klastra w Łodzi na lata 2007 - 2015" przyjęty Uchwałą Rady Miejskiej w Łodzi, w dniu 11 kwietnia 2007 r. Celem programu jest podejmowanie działań zmierzających do utworzenia w Łodzi 25 tys. nowych miejsc pracy do 2010 r. oraz 40 tys. do końca 2015 r. Jednym z trzech filarów tej strategii jest poprawa atrakcyjności miasta, w szczególności poprzez koncentrowanie działań promocyjnych na unikalnych walorach Łodzi (m.in. wielokulturowości miasta i jego filmowych tradycjach).
Głównymi celami Media Klastra są:
- zwiększenie efektywności i konkurencyjności regionalnego przemysłu medialnego
- tworzenie platform wymiany pomysłów i idei oraz wspieranie przedsięwzięć biznesowych- inkubacja i rozwój innowacyjnych przedsięwzięć medialnych
- budowanie powiązań z inwestorami medialnymi o zasięgu ponadregionalnym i międzynarodowym
- pomoc w pozyskiwaniu środków z Unii Europejskiej
- kształcenie nowych kadr i tworzenie atrakcyjnych miejsc pracy w obszarze branży medialnej
- rozwój nowoczesnej infrastruktury i zaplecza do realizacji najbardziej zaawansowanych produkcji filmowych, telewizyjnych i multimedialnych
kreowanie wizerunku Łodzi jako miasta przyjaznego inwestycjom medialnym