Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >
Fundacja Zaprojektowane do Działania
Jesteśmy młodą organizacją, stworzoną i zarządzaną przez kobiety 50+.
Myśląc o zmianie społecznej, projektach, innowacjach my po prostu ŁĄCZYMY KROPKI😊. Tę ideę wyraziłyśmy w logo naszej fundacji 😊.
Jak działamy?
- Najpierw uważnie słuchamy i obserwujemy
- Potem badamy, analizujemy i “dotykamy” potrzeb
- Następnie zwinnie i elastyczne kreujemy projekty, innowacje
- I … do dzieła!
Jesteśmy zaprojektowane do działania, uważne na uczucia i potrzeby, empatyczne.
Dbamy o wyrażanie siebie: stawiamy na dialog i różnorodność.
Wierzymy w edukację nieformalną i ciągłą. Same ją praktykujemy.
Poza tworzeniem projektów czy innowacji, angażujemy się w aktywności na rzecz trzeciego sektora
- Jesteśmy w składzie DKDS w Dzielnicy Białołęka:
https://um.warszawa.pl/waw/ngo/-/dzielnicowa-komisja-dialogu-spolecznego-w-dzielnicy-bialoleka
- Wypowiadamy się w sprawach istotnych NGO:
https://publicystyka.ngo.pl/po-co-nam-dzis-media-barbara-zych-w-roznorodnosci-i-wolnosci-wyboru-sila
https://publicystyka.ngo.pl/nie-mozemy-przestac-i-nie-mozemy-nie-zaczac
Nasze dotychczasowe realizacje:
EDUKACJA MEDIALNA
- “Nie daj się strollować! - podstawy edukacji medialnej”. Ten projekt otrzymał finansowanie ze środków m. st. Warszawy. Był skierowany do młodzieży z warszawskich szkół podstawowych i średnich. Razem z uczniami szukałyśmy odpowiedzi na pytanie czym są i jak się zmieniają media, czym jest dezinformacja oraz jak się bronić przed fake newsami. Omawiałyśmy najczęstsze błędy poznawcze, zachęcałyśmy uczniów do krytycznego myślenia. Wyedukowałyśmy ponad 200 uczennic i uczniów warszawskich szkół.
EDUKACJA OBYWATELSKA
- "Młodzi aktywni w budżecie obywatelskim" projekt sfinansowany ze środków m. st. Warszawy. Skierowany był do uczniów warszawskich szkół podstawowych i średnich. Obejmował edukację na temat budżetu obywatelskiego, kreowanie własnych projektów i udział w głosowaniu. Naszym celem było wzmocnienie poczucia sprawstwa i wpływu na otaczającą rzeczywistość wśród warszawskich uczniów.
- "ABC budżetu obywatelskiego" finansowany ze środków m.st. Warszawy Dzielnicy Wola. Był adresowany do seniorów z warszawskiej Woli. W ramach projektu opracowałyśmy i wydrukowałyśmy broszurę - poradnik dla seniorek i seniorów, w której w przystępnej i czytelnej formie opisałyśmy informacje o budżecie obywatelskim w Warszawie. Dbając o ich komfort czytania, wybrałyśmy dużą czcionkę druku i skupiłyśmy się na czytelnym układzie materiału. Nasz poradnik trafił do bibliotek, Uniwersytetów Trzeciego Wieku, OPSów, Miejsc Aktywności Lokalnych.
- “Młodzi działają w Budżecie Obywatelskim Mazowsza“. Zrealizowany dzięki współfinansowaniu ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego. Skierowany był do młodzieży z mazowieckich szkół, głównie z małych i średnich ośrodków. W ramach projektu przeprowadziłyśmy zajęcia z elementami warsztatów dla uczniów, zachęcając ich do aktywności w BOM. Podkreślałyśmy jak ważna jest partycypacja i aktywność na rzecz lokalnej społeczności.
- “Młodzieżowy Ambasador Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego“. Środki na realizację tego projektu otrzymałyśmy od Samorządu Województwa Warmińsko -Mazurskiego. W olsztyńskich szkołach podstawowych i średnich rozmawiałyśmy o budżecie obywatelskim (OBO), o jego roli w społecznościach lokalnych. Kreowałyśmy pomysły na ważne dla młodych projekty i promowałyśmy aktywny udział w głosowaniu.
- “Senioralny Ambasador Budżetu Obywatelskiego w Warszawie”. Ten projekt sfinansowało m.st. Warszawa. Celem była aktywizacja seniorów w budżecie obywatelskim. Przeprowadziłyśmy cykl spotkań dotyczących budżetów partycypacyjnych z seniorami w instytucjach Warszawy: MALach, CAMie, DPS, UTW. Uczestnicy zajęć otrzymali na zakończenie dyplomy Senioralnych Ambasadorów Budżetu Obywatelskiego Warszawy.
- “Młodzieżowy Ambasador Budżetu Obywatelskiego Warszawy” otrzymał finansowane ze środków m.st. Warszawy. Projekt skierowałyśmy do uczniów warszawskich szkół podstawowych i średnich. Przeprowadziłyśmy cykl lekcji z elementami warsztatów, kreując pomysły na projekty. Ważnym elementem działań były spotkania z praktykami BO w Warszawie - autorami projektów, działaczami społecznymi.
INTELIEGENCJA EMOCJONALNA - EMPATIA, MEDIACJE SZKOLNE I RÓWIEŚNICZE
- "Relacja+konflikt=mediacje rówieśnicze w szkole". Zadanie publiczne jest dofinansowaneze środków z budżetu WojewództwaMazowieckiego. Realizujemy je na Mazowszu. Naszym celem jest stworzenie grup mediatorów rówieśniczych w szkołach.
- "ASPI(E)RACJE - Rzecznicy rówieśniczy uczniów z Zespołem Aspergera". To działanie zrealizowałyśmy dzięki współfinansowaniu ze środków Miasta Łodzi. Przeprowadziłyśmy zajęcia dla uczniów łódzkich szkół podstawowych, wzmacniające ich postawy empatyczne wobec osób z Zespołem Aspergera oraz edukując nt. specyfiki perspektywy i zachowań osób z ZA.
INNOWACJE SPOŁECZNE
- Testujemy naszą INNOWACJĘ "RODzinnie i zielono".
W Inkubatorze pomysłów wspierane są usługi, produkty oraz nowe sposoby działania dotyczące szeroko rozumianego włączenia społecznego. Dzięki nim zwiększa się obecność i aktywność osób wykluczonych.
Nasza innowacja realizowana jest na terenie Rodzinnych Ogródków Działkowych w Warszawie.
Więcej o naszej innowacji TUTAJ.
Prowadzącym inkubator jest Fundacja Stocznia, Gmina Miasta Gdynia.
Działalność gospodarcza i odpłatna
Organizacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
Organizacja nie prowadzi działalności odpłatnej.